יום חמישי, 2 בינואר 2014

מה עושים אנשי המאחזים בקרית ארבע בבית הכנסת חזון דוד באישון לילה?

הלילה הצטרפתי לפעילות מיוחדת של קבוצה מאנשי המאחזים בקרית ארבע חברון. הפעילות התבצעה בין הריסות בית הכנסת חזון דוד והשתתפו בה מוותיקי הישוב. בין יתר המשתתפים היה ראש המועצה לשעבר - צבי קצובר... 

בין יתר המשתתפים היה ראש המועצה לשעבר - צבי קצובר, אשר נמנה על המתפללים הקבועים של בית הכנסת חזון דוד והשתתף בכל המאבקים להקמתו כל פעם מחדש לאחר כל הרס וחורבן.

בית הכנסת חזון דוד הצליח לשרוד עשרות פינויים, אך בשלג האחרון הוא התמוטט. כעת עמלים מתפללי בית הכנסת לשקמו ולהחזירו לפעילות סדירה. עקב העבודות, פונו כל ספרי הקודש למקום מחסה מגשם. הערב בשעה שמונה, הגענו למקום כמה מהמתפללים הקבועים לפעילות שמאפיינת אנשי מאחזים ותיקים.

ישבנו בין כל ערמות הספרים וחומרי הבניה, פתחו ספרים ושמענו שיעור במסכת יומא מפי הרב פינחס אנגל שהגיע במיוחד מכרמי צור. השיעור מתקיים כבר כמה שנים ומטרתו לימוד סדר עבודת בית המקדש. הרב פינחס אנגל עצמו הוא דמות מוכרת בין פעילי המקדש. הוא עולה בקביעות להר הבית ומעביר שיעורים נוספים בענין המקדש וקדשיו.

בין יתר המשתתפים, ניתן למצוא את צבי קצובר - ראש המועצה המקומית קרית ארבע לשעבר, את גבריאל בן יוסף לוחם חופש שעלה מגרוזיה בצעירותו לאחר מלחה בשלטון הסובייטי ועוד.

מכיון שמחר תתחדשנה התפילות הסדירות בבית הכנסת חזון דוד, נרתמו המשתתפים בתום השיעור לפנות מקום בין הריסות בית הכנסת לתפילת שחרית בבוקר.

ראוי לציין שבין מתפללי בית הכנסת יש לצד צעירים וילדים, גם אנשים מבוגרים שמוותרים על תפילה במקומות מסודרים בתנאים נוחים ומגיעים לבית הכנסת הזה דווקא, כדי להיות שותפים במאבק על ישוב הארץ.

מתפללי בית הכנסת יצאו במגבית חירום לשיקומו ומבקשים מכל יהודי שישוב ארץ ישראל חשוב לו, להרים תרומה ולהשתתף בבנין הארץ.

לתרומות ולפרטים נוספים באתר האינטרנט של בית הכנסת חזון דוד לחץ כאן >>
 
חודש טוב!
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה