יום שלישי, 31 בדצמבר 2013

מגייסים תרומות: החל שיקום בית הכנסת חזון דוד שקרס בשלג

משקמים את בית הכנסת חזון דוד שקרס בשלג

חזון דוד הוקם לפני 12 שנים בעקבות אובדן השליטה בציר הגישה למערת המכפלה ששיאו היה שני פיגועי רצח ביום אחד. בית הכנסת נהרס יותר מ-30 פעמים והוקם כל פעם מחדש. בשנים האחרונות הממשלה הניחה למקום, אשר הפך לבית כנסת תוסס לבני כל העדות. כדי לא להתעמת עם הצבא, לא הוקם מבנה של קבע, אלא מבנה ארעי. לפני שבועיים המבנה קרס בשלג. עבודות השיקום בעצומן. הגבאים פתחו במגבית חירום.


פורסם באתר: ישראלי פטריוטי >>

בית הכנסת חזון דוד בקרית ארבע אמנם קרס בשלג אך רוח המתפללים נשארה איתנה.

בית הכנסת חזון דוד בקרית ארבע חברון קרס בשבת לפני שבועיים, זמן קצר לאחר שעזב אחרון המתפללים את בית הכנסת. בדרך נס ספרי התורה וספרי הקודש לא נפגעו ואף לא נרטבו, המבנה עצמו ורוב הריהוט נהרסו כליל. ביום ראשון התיצבו עשרות מתנדבים מכל הגילאים והחלו בעבודות הצלה של הספרים. הם פינו כמה טונות של שלג מהגג הקורס, על מנת שיוכלו להכנס למבנה בסיכון מזערי. ספרי התורה הועברו באופן זמני למקום מבטחים, עד להשלמת השיפוץ.

אמנם פינוי ההריסות והצלת הספרים והריהוט שנותר נעשים על ידי מתנדבים, אך השיקום עצמו, החומר וחידוש הריהוט עולים ממון רב.

בית הכנסת נמצא על ציר שמחבר בין שכונותיה החדשות של קרית ארבע ממזרח לשכונת גבעת האבות גבעת האבות ממערב ומערת המכפלה ושכונותיה היהודיות של חברון מדרום. מאז הקמת בית הכנסת, יכולים ילדים משכונת גבעת האבות ללכת באופן חופשי לשאר שכונותיה של קרית ארבע והציר למערת המכפלה הפך לבטוח יותר.

עקב האופי הנינוח של מתפללי בית הכנסת וההתמדה שלהם, אין במקום עימותים והדבר הגיע לידי כך ששייח ג'עברי, הטוען לבעלות במקום, יצא כמה פעמים מגדרו, כדי למנוע פגיעה בבית הכנסת על ידי ערבים, אנרכיטים וגם על ידי המנהל האזרחי.

מכיון שבית הכנסת לא נועד לשרת קהילה מסוימת, אלא נועד לתקוע יתד בנקודה חשובה ומשמעותית בעיר האבות ומכיון שהמקום הפך לסמל המאבק על ארץ ישראל במשך כמה שנים, בזמן שלטון הדיכוי של שרון, החליטו גבאי בית הכנסת וקברניטי קרית ארבע, לצאת במגבית חירום כלל ארצית.

בשבועיים האחרונים הגיעו תרומות ממקומות רבים (גם מחו"ל), אולם אין הקומץ משביע את הארי ועדין חסר סכום רב לביצוע מלאכת השיקום. כרגע עוסקים הגבאים בהשלמת השיקום של המבואה של בית הכנסת, כדי שניתן יהיה לחדש את התפילות באופן סדיר. המשך העבודות תלוי בכם!

אנא הרתמו גם אתם למשימה, הרימו תרומה נכבדה לבנין הארץ והעבירו את הקישור לחבריכם!
תרומות ניתן להעביר בדואר, לחשבון הבנק ובאמצעות כרטיס אשראי. הפרטים המלאים באתר בית הכנסת חזון דוד.

קישור לאתר בית הכנסת חזון דוד: http://hazondavid.blogspot.co.il/p/blog-page_26.html

באתר המתחדש תוכלו לקרוא עוד על בית הכנסת, לראות תמונות וסרטונים מאז הקמתו, לקבל מידע על שעות התפילה והשיעורים ולהשתתף בתרומה בשיקמו והחזקתו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה